Saturday, May 7, 2011

Buat Insan istimewa (Ibu ku)...Dan Sekalian Insan yang bergelar Ibu...




Sempena Hari Ibu pada esok hari (8 Mei 2011) .Entri istimewa buat insan yang bergelar ibu..Betapa rendahnya diri ini...memikirkan seandainya tiada insan yang seikhlas hatinya sanggup utk menerima dan melahirkan diri ini, sudah tentu aku x kan wujud ketika ini..Segala kesusahn dan keperitn yng tidk bisa utk diungkapkan, ibu merelakan sahaja segalanya dan ikhlas hatinya demi menerima kehadiran dan kelhirn anak ini...

Sungguh Ibu,.. demi Allah..tidak tega aku untuk meliht dirimu menanggung kesedihan Seandainya diri ini pernah membuatkan hatimu terguris dan terluka...Maafkan daku..
Sungguh Ibu,.. benar,, tidak aku tega meliht walau setitis ari mata sekalipun mengalir dipipimu...Kerna aku tahu engkau sedng berduka..
Sungguh Ibu, aku tahu benar kesusahn dan keperitn yang pernah ibu lalui...
Dikaulah insan yang tabah...
Sungguh ..aku masih ingt akan segala kata2 nasihat darimu...
Ibu, benar, diri ini masih ingat akan kata2 keramat darimu...
Di waktu itu,ingatkah ibu saat ujian Allah yang paling besr dtg dalam hidupmu,?..
Di atas tikar sejadah setelah dikau usai berdoa, dikau memintaku memandang tepat ke arah wajahmu...
Di saat itu,,Ku lihat wajah yang penuh dgn harapan..Ku lihat ada titisn air mata yang mengalir deras.,,
Sambil memgng bahuku, ..
Dikau berpesan supaya aku sentiasa menjadi insan yang kuat dan tak mudah mengalah dalam ujian hidup,,
subhanallah..segalanya kita berkongsi bersama...Ku rasekan kesushn yang dikau alami..

Wahai ibu ku..
Janji yang pernah ku paterikan padamu, akan aku tunaikan wahai ibuku...
Ku pohonkan doa darimu..Demi Allah, kasih sayang ini akan sentiasa bersama mu Wahai Ibu..
Doakan kejayaan ku...
Terima kasih di atas segala pengrbann dan jasamu,,,
Selamat Hari IBU...

No comments: