Sunday, June 19, 2011

"BILA BEKERJASAMA SEMUA JADI MUDAH"



"..Kami x besar dan kami x kuat,, Bila bekerjsama semua jadi Mudah.."...hmmm~~entri kali ni saje aku nukilkan utk berkngsi betapa sengnya urusn dan tugsn bila semua beri kerjsama..Berkongsi sedikit penglmn dan luahan rasa..

Seperti kebiasaan sebagai pelajr tahun satu kami akan disediakan dgn pelbagai aktiviti wajib universiti,,,ape x nyer dak len tgh cuti 4 bulan, aku dgn rakan2 lain tahun 1 staay di Kolej utk Semster Pendek..disamping tuh kami kene sertai kursus bahsa,,BI n Arab..tugasan akn diberikan pade peljr thun satu sepnjg kursus bahasa dilaksanakn selama 1 bulan ini, dan...tugasn yang klimaks sebgai ending sgla tugsn adalah: kami perlu berlakon,,WAH~~!bunyi cam hebt,,semua jd pelakon ape x nyer.. Kene wat MOVIE..kami kene buar lakonn kami sendiri based on cerita folklore/folk tales story..dan kami decide utk wat "The King of Fangs".cerita ini diadaptasi drps kisah Raja Bersiung pasti kalian pernh dgr kan?..hmm~~Setiap orng ade tugsn yang tersendiri..Dan kami bina 5 unit to ensure project ni berjln dgn lncr..dan Aku??hehe..handle bhagian SCRIPT WRITER bersma 5 shbt len..Alhamdulillah kami dpt menyiapknnya dgn baik..alhamdulillah..dan proses utk mnyiapkn projek ini is not an easy thing..

Part yang paling susah adalh bila time shooting..Baru aku tahu rase cam ne bile ade kontro=versi pasl artis2 MAlaysia ni yang x bagi komitmen mase shooting,,dtg lewtlah, mals dtg shootinglh n macm2..Macm tu jugalah kami...sesetgh artis yang begitu jg tndkn dan peel mereka..It;s okay andai sestgh ade urusn dan ade alsn yang relevn dan inform awal..tapi yang x de gud reason nih..alahai cam ala2 budegt DIVA gituh kan..

Tapi..x mengapa...semua tuh penglmn..aku sebgai rakan2 artis..eceh.ceh.ceh...~~(perasan)..heheh..sebgai seseorng yang terlibt di dlm tuh, aku lebih bnyk meliht dan memerhati sahejlah...nak ckp banyk pun x guna..then menilai, ,,,ape yang aku mmpu buat, just ckp 30%(bnde yang berkaitn) dan 70% lagi aku lbih suke ckp mende yang x berkenaan spaya mereka2 lain x tension akibt tndkn mereka2 yang x bertnggungjwb..Kasihn juga sebhagian mereka yang kelihtn bersngguh2 utk wat filem nih..tapi mcm mane pun bila kita buat sesuatu kerja, kesungguhn kadng2 x cukup juga untk menghsilkn tgasn yang baik ..sebb acuan sempurnanya adalah kesngguhan+ Kerjasama and last = adelh hasil yang baik..hmm~~

Tapi,,alhamdulillah...aku anggap ia sebagai prkara biasa yang berlku..tapi, andai ia dilkukn dgn memenuhi kriteria2 yang bagus utk hasilkn tugsn yang baik, memng ia sgt laur biasa..n of coz lah result dye pun akn jadi luar biasa..n kesnnya semua akn merasa betpa indahnya nilai krjsama..Maklumlah, kami yang wat kerja nih bukan asal satu kelas,sebb kami campur kelas..

Ape2 pun, aku tidaklah mengecm mereka2 yang tidk mmberi krjsama,sebb mereka jga ade memberi komitmen dr segi lain tp tidk sprti yng dihrpkan..Diharapkan lepas ini akan merasa lebih utk bertnggungjwb..Dan pade mereka yang bersungguh2 syabas diucpkan kpd kalian...Dan semasa akhir shooting aku nampak wajah2 yang puas dengn tersenyum lebr sebb lega lakonn selesai..Dan yang wat x tahu, aku x tahulah muka mereka macm ape..ngee~~*-^

Kesmpln: 1) KErjasama dalam ape jua keadaan..dan pengrbnn utk kumpulan..mase, tenaga, perasaan..semua prlu dikorbnkan..lagi pun bukn panjng pun mase yang diperlukn..andai semua tuh sanggup dibuat..aku yakin, sekejp aje semuanya akn selesai ..

2)Jadilah seseorng yang le mnjadi 'PEMUDAH' kepada orng lain...dan kasihnkan mereka2 yang lebih bertungkus lumus dan berushe serta bersungguh menghrpkan kerjasama kalian..

3)Ketepatn waktu dalam setiap janji yang dibuat..MAse itu emas..dan juga hargai mase orng lain..

4)Bertimbng rasa pade setiap tndakan yang kita buat...hargai usha dan pengrbann kawn lain kerana mereka juga sebnrnye sanggup menghargai anda dgn menghadirkan diri mereka dan berusha utk anda..

Bagaimanapun..ucapan terima kasih atas usha dan pegrbann mereka yang memberi kerjsama secra langsung mahu pun tidak utk menyiapkan movie "The King of FANGS" tahniah sekali lagi aku ucpkan..

No comments: