Wednesday, May 4, 2011

Perjuangan sekali lagi bermula

Bersama iBu dan Kakakku yang tersayang...


Sudah lame rasenye x meletakkan entri baru utk dikongsi..Memang benar kerana kesibukan yang melanda, maklumlah semster ni saje hampir setiap malam ade kelas..dan jadual pula sgt padat... Alahamdulillah. setelah hampir setahun aku masih gagah utk berjuang di sini..Pade aku perjuangn yang dilalui setiap insan, tidak akan tamat..selagi nyawa masih dipanjangkan, selagi hayat masih dikandung badan, selagi itulah azam dan hasrat akan aku terskan...Memng perjuangan yang panjang..Penuh liku-liku dan onak penuh cabaran..Ape yang perlu, adalh utk aku teruskn hingga titik akhir..Matlamat ku cuma satu, kejayaan dan matlamat akan aku miliki..Pengorbann insan2 pade diriku, perlu kubalas dgn kejayaan agar hasrat dan harapan mereka dapat ku penuhi.

Hidup~Hidup~..Orang yang tidak pernah merasai susah dalam hidupnya, die tidak akan merasa indahnya hidup..~~Hidup dalam bertawakal diiringi dgn usha yang bersungguh, tentulah kite akan rase indahn hidup bertawakal..Alhamdulillah, aku bersyukur, sehingga ke hari ini, aku masih diizinkan Allah utk teruskn kehidupn ini dgn penuh rase kesyukurn..dan gagah utk aku hadapi semua ujian...Insan tidak akan pernh lari dari kesilapan dan persaan sesal dan lemahnye perassan tatkala ujian datang melnda..Namun, dalam ape jua keadaan sekalipun, segala urusan perlu utk kita kembali pedenyer,,,Masyaallah..segala Pujian bagi Allah...Yang berkuasa utk menntukan segalanya..

Kini aku tiba di musim peperiksaan, lagi 3 paper harus ku lalui, moge kekuatan ini akn sentiasa bersma aku..Allahurabbi, ...moge kelpngn dada dan ketenagn hati diberikan pade hambamu yang hina ini...Kerna tiada daya utk hambamu ini utk apa-apa perkara, melainkan segalanya dgn kehendakmu..Moge juga, ketengn akan diberikan pade sekalian hati2 insan agar sentiasa bersih dan tidak lekang mengingatimu..

Pade keluargaku tercinta, insyaallah, anakanda@adinda akan sentiasa kuat dan gagah utk berjuang...Sekalipun titisan air mate ini jatuh, bukanlah kerna lemahnye diri dalam laluan ini, tetapi merasa betapa indahnya sebuah perjuangan...Kekuatan dan keazaman akan sentiasa mengiringi diriku..Insyaallah..

Kepada sekalian sahabat, Semoga Allah akan sentiasa bersama kita dan meredhoi dalam setiap langkah yang kita lalui dalam perjuangn hidup ini...Tidak kira ape sekalipun yang kita lakukan..Dan andaikata perjuangan kita terhenti dek kerana panggilan dariNya, maka waktu itulah kite perlu utk lepaskan segalanya dan pasrah menerimanya..tinggalkan dunia dgn mmbawa amalan2 dan bekalan yang ada.. Makanya, bersedialah kita dalam setiap ape yang kita lakukan..kerna ia adalah ibadah seandainya keikhlasn diiringi dengnya..Saat kita menghdap tuhan, segalanya sudah ditinggalkan...Maka bersedialah kita dalam setiap perjuangn di dunia ini..

Selamat berjuang buat semua...


No comments: