Thursday, August 20, 2009

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan.


Ku mengharapakan Ramadhan kali ini..penuh makna..
Agar dapat kulalui dengan sempurna...

Ucapan Selmat Dtang buat bulan yng pnuh kberkatn dan rahmat..Ambilah peluang dan kesempatan pada blan ini untuk kita mempertingkatkan amalan dan rebutlah peluang untuk membuat amal kebaikan.

Ujian lapar dan dahaga harus kita lalui dengan penuh sabar. Mudah-mudahan allah akan menerima segalam amalan kebaikan dan kebajikan . Terangilah hari itu dengan zikir dan tadarus al-Quran, imarahkanlah dengan solat tarawih. Serta terangilah tengah malam denan tahajud dan solat taubat..Sesungguhnya allah sangat hampir dengan kita pada 1/3 malam ..

"Ya Allah...Aku amat mengalu-alukan kedatangn bulan mu yang penuh barakah dan rahmat ini ya allah...Ku pohonkan padamu, pada bulan ini dipeliharakan hamba-hambamu ini untuk beribadah degan penuh ketenangan dan keamann ya Allah..Lindungilah diriku,,,kaum keluargaku,,orang disekelilingku serta saudara seislamku sekalian ya allah daripada segala bencana dan malapetaka serta kekejaman manusia2 yang zalim lagi ingkar kepada mu Ya Allah....Mudah2an keamann dan perpaduan seluruh umatmu akan bersatu dan berpadu...Amin..Ya Rabbal alamin "







2 comments:

Notfah said...

Semoga rahmat ALLAH menerangi diri setiap insan di muka bumi ini..
Harap-harap, Ramadhan kali ini lebih-lebih bermakna dari Ramadhan lepas yang lebih bermakna..
Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarrak..
Dibulan inilah, kita bukan sahaja menahan lapar dan dahaga, tetapi, menahan sifat amarah, menahan nafsu yang pelbagai.. Semoga amalan diterima dan tidak sia-sia..

cahayapetunjuk said...

insyaallah dik..akak pun berharap begitu juga...bulan keberkatan dan bulan rahmat ini jugalah peluang yang sgt baik untuk kita berbuat kebaikan kerana pntu neraka dittup serpt2nya .manakala pntu syurga dibuka seluas2nya untuk kita...Maka rebutlah peluang ini, bukan sekdr mngejr pntu syurga tapi apa yang penting kita perlu untuk mngejar redha dan rahmat dari Allah tuhan Yang Maha Esa..Selamat beribadah dengan penuh kusyu' dan tawadu' buat semua...