Sunday, June 14, 2009

Rindu Semua..!



Setelah sebulan aku praktikal bersama Kak Chik, maka tamatlah sudah Latihan Industri yang kami lalui…Terlalu banyak pengalaman dan ilmu yang aku timba…Jua kenanagan yang x akan pernah luput dari kotak memori aku..:Hampir setiap malam aku tido awal akibat keletihan.Kadang2 walupun cbuk praktikal, besenye sebelum balik aku dengn kak cik akan sempat gi shopping dulu..Kadang2 adelah rancngn n aktiviti kami yang tersendiri..hehehehe…

Sebelum balik, aku ade luahkan pada Tuan Majistret :

1) Rase cam nyesal x bawak buku Penal Code n Contract

2) Napelah x belajar Law of Evidence n CPC awal2…(Tuan senyum je)

3) Aku cakap kat Tuan, yang aku dapat belajar –cara perform dalam court x kesahlah kalu jadi DPP, PO or even Majistret pown..How confident they are

- segala macam prosedur dalam court

-mungkin akan datang kalu ade kesempatan aku nak libatkan dalam

'MOOTING' selain debat.



Selain tu, Ha!!ni lagilah kenagan aku x eh lupe..Kawan2 aku dari UiTM , UKM n USIM..Memang ukhwah yang baik.Kire sume 'satu kepale' ..Aku sisipkan juga kenangan gambar kawan2 ku di sana sebagai tatapan...:



Waktu2 tengah serabut..tengoklah meja tu...maklmlah...kami sume rajin......Buat2 rajin...ape x nye..kene wat 'submission'





Kenangan dengan kakak2 UKM...Cayang sume...



Yang bestnye..Sume satu kepale...x de perbezaan,...seronok sangat!!!...





Besama dengan aimi & mel


Bersama dengan kak tia n kak nadz



Secara konklusinye....kenangan bersama kalian semua x akan ku lupakan..Sayang sume...

Kirenye pas ni, kalu ade masalah senaglah nak rujk depe bab2 subjek law ni...

Kami puas ape yang kami buat...Terima kasih Tuan, terima kasih semua...

Segala pengalaman yang akuu dapat,mmbuatkan aku membuak2 untuk melibatkan diri

dalam kehakiman...Aku nak berjuang dalam sistem perundangan..walaupun ade byk halanh dan agak rase kegentaran, aku perlu pecahkan segala perasaan itu..

Sebb aku percaya "Aku yang perlu mulakan perubahan itu"


No comments: