Wednesday, May 20, 2009

Hari Praktikal Telah Bermula...! Syoknye...

Alhamdulillah..sedar x sedar dah 3 hari aku mula praktikal...Agak keletihan dan kepenatan..huhuhu.. Mau.. x nyer, mahkamah tempat aku parktikal dengan kak cik jauh gak,,dalam lebih kurang 40 minit lar kalu bawak kete tu takat 80 km/j...bawak 100 km/j sampai court lebih kurang 30 minit.. Hari ni masuk hari ketiga,,pagi2 dah kene sound dengan ibu aku..hhuhuhu cakap bawak laju sangt..tapi bagi aku standard je tuh.hihihihi..Tapi x pelah..nasihat bu tu kan penting..ade rahmatnye..ade hikmahnye..Okay sambung citer....Firs day ak mendftrkan diri ke makamah Majistert Kuala Selangor pada hari Isni 18 hb Mei..Fuh!..bagun awal jam 5..kol 6.30 dah bertolak...sampai lebih kurang jam 7.10 pagi.. Kene bertolak awal..Sebab jalan dekat dengn rumah nih cepat jam.maklumlah dekat dgan sekolah.. Nk sampai ke Tanjong Karang tu dah satu hal, jam lagi.huih..JAlan bahaya...Memng bahaya. Maklumlah... Bak kate TUan Viki, Majistert tu, katenye kene ati2 sbb jalan area sini adalah jalan yang pling smbng byk kadar kemalng jalan raya..hmmm..memang betul pun..CUAK gak aku..Tawakkal je lah..
Then, sambung citer, sampainya ak disana, aku jumpa dengan student dari UITM Shah Alam..prktikal gak..1 laki 2 pompuan.Sekang jadi kawan bek kami tau..Best..hahahaha..Macam2 telatah..Hari pertama kami dijemput masuk ke bilik Magistrt n sessi suai kenal..Fuh..Memng ramah tapi tegas orangnye...Dalam court memang takot tengk..Aku kira penglam yang agak interesting..sebab firs day kami terus masuk court dengr perbicaraan dan kes mohon reman,,Kebykkan kes dadah..Hari first jgak kami dberi tugas.Nak tahu ap??

ade ler.......hihihihihi...Ak rase beruntung sgt, sebb dapat tengk prosedure dal
am court dengn lebih jelas..dan setipa kali selepas kami dengr perbcaraan kami pasti akan dipanggil oleh tuan Viki untuk diterngkan prosedure flownye cam ne..memang jelas lah..alhamdulilah..Beliau memng seorang yang beretika dan berpegng padaprinsip..Suke tengok caranya dan ketegasannya..CAm ne pun katenye, walaupun beliau le masuk dengan semua orang tapi perlu jgak ade gab antara pekerja dengan majistret..Sebab itu adalah etika dan untuk elakkan aripada dipengaruhi.Bagi aku meng perlu..Tapi tgok memng beliau bukan jenis yang suka meninggi diri.. Just a humble person but brave and disciplined person. Aku rase nak ikut carenye tapi kalu le ikut acuan aku sendiri..
Perbicaraan di mahkamah Kuala selangor akan diadakan pada hari Isnin,Rabu dan Jumaat.. Manakala aku akan hadir di Mahkamah sg.Besar hari Selasa dan khamis..mmng dekat ..mudahlah aku...hihihii..Besok ari Khamis turn ke Sg. Besar..lewt ckit pegi..sebab dalam 15 mnit sampilah..ari selasa rituh pegi dah.. ade bay kes..Kes juvana pun ade..Macam2..Ha!.. by the way mesti plek kan nape kat Sg. Besar plak..Actually Tuan Magistret kami lead 2 court.. dan di Kuala Selangor adalah pusatnya..
HA.. NAK share satu cerita, pada hari pertama kami praktikal...pergi 6.30. balk betul2 rehat pun jam 9.30 malam..gara2 cari baju hitam putih kat sg. Besar. balik dari praktikal aku balik jam kat umah amik duit then trus pergi lagi dengan kak cik, x sempat nak tarik nafas lega pun...huhuhuh.. memng syok hidup nih..,.!alhamdulillah.....=)..Kaylah/...mate pun ah letih nih...nak solat dulu...then nak wat keje cikit...hihihihi..Lapang2 aku share citer lagi ....Mate pun dah letih, aku x sempat nak rehat dengn cukup pun sejak balik ituh.. Tap x pelah.. Kene ikhlaskan hati je lah ye....=)


No comments: