Friday, March 27, 2009

Ape puncenye??


Assalamualaikum & Selamat petang....Pada petang yang hening ini aku nak berkongsi 1 cerita....Yang membuatkan aku tertanya-tanya ....apa puncanya...hihihihi...Nak tahu pasal ape?hehehehe..Cam suspend je kan... X de pelah...Just nak cerita, hampir dalam 20 orang jugak kawan kelas aku yang demm...demam bergilir... Kelas ari rabu tadi sahaja ade 25 owng je yang hadir ke kelas dari 43 owang...Dahsyat sungguh...Aku kire rekod pencapaian kehadiran ke-2 yang terendh untuk sem ni berbanding buka cuti semnggu sebelum ni,...Pertama kali ramai x datng sebab demam....Tadi aku dengn grup Family Law discuss untuk slide show, masing2 dok kecoh pasai hal ni....Pelik sungguh secara beramai2 demam..hihihihi..'secara beramai-ramai demam'???ape ke peliknye ayt nih....a! xpelah...asal aku pahamdah ar...!sambung balik cerita, Terdapat 2 presumption yang aku kira agak x logistik..hihihi..Tapi ini adalah sekadar berkongsi cerita sahaja tau.... 1) bak kata azrul dengn fandi, "DEMAM BUKIT AMAN" katenye,, sebab, yang mule2 sekali demam , adalh budak suksis yang baru balik lawatn dari Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, mule2 demam Fadhil, then diikuti oleh Ifa,,Sian depe,,Demam panas tuh!...,,ade plak name demam tu 'Demam Bukit Aman ye...Kalu Demam Denggi, Demam Campak, Demam Chikungunya, pernah gk aku dengar,,,,kalu DEMAM BUKIT AMAN, baru lgi tuh...huhuhuhuh...
Dahlah time ramai ade symptom nak demam tuh, ade test contract..Pergh!!!! dengan soalan yang agak mencabar, dengn kesihatan yang diuji...Masyaallah...Kasihan gak aku tgok kawn2,,, Aku dapat rasekan , betape x selesa n x ketahuannye rase dengn nak jawb soaln lagi..Memang allah nak uji....Aku tengok An dengan mate yang merahbesenye kalu mate merah cam tu, suhu badan terlalu panas....dengan Dayah budak kelas aku yang aku kire paling happy dalam dunia kelas kami tuh, tibe2 jadi pendiam plak...setahu aku waktu diam die waktu solat dengan tidur je...hihihihihi..just kidding..Ha!...bagi tuh, kak cik pun x dtg kelas.. terkejut gak aku...Pun demam jgak..huih!....
2) presumption yang second "DEMAM ANNUAL DINNER...kihkihkih...agak menarik name tu...nak tahu sbb ape?..Untuk annual dinner sem ni, semester aku yang manage & arrange...mungkin sebab tension n xcited dan bersungguh-sungguh, tu yang demam tuh...Ha...Macam-macamlah...X pelah..aku harap jangan demam mase final udah ler..Sekang n, aku pun x bpe sihat sangat..panas dalam. Nak demam tapi x macm nak demam....macam2 rase...huhuhuh..X pelah...presumption tadi tuh sekadar selingan sahaja tau...Perlu diingat....Ape2 kita perlu kembali kepada Yang Maha berkuasa,,, Allah Taala...Yang kurniakan sakit dan sihat....segalanya adalah dariny..Moga kalian teamn2ku sihat selalu dan begitu juga untuk diri ku ini...Sakit kita adalah diuji....Sekiranya kita redha dan ikhlas, ia dapat mengkifarahkan dosa-dosa kita semua....
Sabar ye semua...Makan ubat jagn lpe..Tata...nak siapkan slide untuk present equity and family law....=p

No comments: